Connect with us

Artykuły

1000 zł za problemy z lotem. W ofercie ubezpieczenie od Koala od odwołania i opóźnienia lotu

1000 zł za problemy z lotem. W ofercie ubezpieczenie od Koala od odwołania i opóźnienia lotu

Wyobraź sobie, że kupujesz u nas bilet w promocyjnej cenie do 500 zł. Zbliża się upragniony dzień podróży, radość jednak nie jest aż taka – okazuje się, że lot jest opóźniony ponad 3 godziny. Nie jest to jakaś katastrofa, ale zamiast spacerować po plaży, czekasz cały czas w terminalu na lotnisku. Przydałoby się jakieś pocieszenie, co nie? 1000 zł brzmi dobrze, prawda? Tak, dobrze czytasz. 1000 zł. A to wszystko dzięki specjalnemu ubezpieczeniu i współpracy Flipo z Koala. Jak to działa? Przedstawiamy najważniejsze informacje wraz z przykładami. Nowe ubezpieczenie możesz kupić wraz z biletem zakupionym na Flipo.pl.

W jakich przypadkach obowiązuje ubezpieczenie Koala? 

Wystarczy, że lot będzie opóźniony o ponad 2 godziny lub został odwołany. To wszystko.

Ubezpieczenie odwołania i opóźnienia lotu Koala oznacza rekompensatę finansową w wysokości 1000 zł. Nie ma znaczenia, czy komplikacje z lotem były spowodowane awarią techniczną, czy złą pogodą. Jedynym warunkiem jest, aby różnica czasu między planowanym a faktycznym przylotem przekroczyła 120 minut (moment przylotu to otwarcie drzwi samolotu w miejscu docelowym). Nie musisz tego udowadniać. Koala poprosi o dowód opóźnienia/odwołania lotu z lotniska lub od samej linii lotniczej.

Jeśli masz już jakieś nieprzyjemne doświadczenia z odwołaniem lotu, wiesz, że w takich przypadkach linie lotnicze zaoferują pewne odszkodowanie. Może to mieć formę alternatywnego/alternatywnego lotu lub rekompensaty finansowej, tj. zwrotu za niewykorzystane odcinki biletu. Tutaj trzeba wiedzieć, że takie odszkodowanie nie ma nic wspólnego z ubezpieczeniem Koala. Tak więc, nawet jeśli skorzystasz z lotu zastępczego oferowanego przez przewoźnika, będziesz mieć prawo do odszkodowania z tytułu umowy ubezpieczenia. Nie jest prawdą, że warunkiem jest przybycie na miejsce docelowe dłużej niż 120 minut później, jedynym założeniem czasowym jest to, że Twój lot zostanie odwołany nie później niż 45 dni przed planowanym odlotem.

Przykład 1

Na Flipo.pl zarezerwowałeś lot powrotny z Warszawy do Londynu z wylotem 12 stycznia i powrotem 26 stycznia. 12 stycznia Twój lot z Warszawy do Londynu był opóźniony o 18 minut. Ponieważ to opóźnienie wynosi mniej niż 2 godziny, nie otrzymasz odszkodowania za ten lot. Ale nawet lot powrotny nie przebiegnie gładko. Przylecisz do Warszawy 3 godziny i 10 minut po planowanym przylocie, co oznacza, że ​​Twój lot do domu jest opóźniony o ponad 2 godziny. Za ten lot otrzymasz 1000 zł.

Przykład 2

Na Pelikan.sk zarezerwowałeś lot powrotny z Warszawy do Londynu z wylotem 12 stycznia i powrotem 26 stycznia. 30 grudnia otrzymasz wiadomość e-mail z informacją, że Twój lot z Warszawy do Londynu został odwołany. Linia lotnicza zaoferuje Ci alternatywny lot drugiego dnia, tj. 13 stycznia. Wchodzisz, a ponieważ dowiedziałeś się o komplikacjach na 2 tygodnie przed wyjazdem (mniej niż 45 dni), otrzymasz 1000 zł mając ubezpieczenie Koala.

Przykład 3

Ważne jest to, że rekompensata finansowa w wysokości 1000 zł dotyczy jednej osoby za jeden lot. Więc jeśli podróżujecie w grupie mając ubezpieczenie, każdy otrzyma swoją sumę. Dodatkowo, jeśli problemy nie wystąpią tylko na jednym locie, ale także np. w drodze do miejsca docelowego i do domu, będziesz mieć prawo do 1000 zł za każdy z osobna.

Także w sytuacji jeśli kupiłeś bilet dla siebie i znajomych, masz ubezpieczenie a lot będzie opóźniony ponad 2 godziny – każda z osób otrzyma do 1000 zł.

Przykład 4

Na Flipo.pl zarezerwowałeś lot powrotny z Warszawy do Londynu z wylotem 12 stycznia i powrotem 26 stycznia dla siebie i znajomego. 12 stycznia Twój lot z Warszawy do Londynu był opóźniony 200 minut, w drodze powrotnej w Warszawie wylądowałeś 3 godziny i 10 minut po czasie. Ile wyniesie rekompensata? 1000 zł x 2 x 2 = 4000 zł (opóźnienie dotyczyło drogi tam i powrotu dla dwóch osób).

Przykład 5

Na Flipo.pl zarezerwowałeś lot do Nowego Jorku z przesiadką w Londynie. Na przesiadkę miałeś 4 godziny. Lot do Londynu był opóźniony 2 godziny i 15 minut. Czas na przesiadkę był wystarczający, bez problemu doleciałeś do Nowego Jorku. Z racji tego, że na pierwszym locie (segmencie) było opóźnienie większe jak 2 godziny, z ubezpieczeniem Koala otrzymasz rekompensatę 1000 zł.

W jaki sposób skorzystać z tej usługi?

Dosłownie zabierze Ci to chwilę. Jeśli kiedykolwiek coś u nas kupiłeś, wiesz, że możemy zapewnić takie dodatkowe usługi do głównego produktu, które mogą  zwiększyć bezpieczność i płynność Twojej podróży, a także poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ubezpieczenie Koala będzie dostępne wśród tych produktów bezpośrednio podczas procesu rezerwacji, więc na pewno go nie przegapisz.

Cena tego produktu nie jest jednolita. Wpływa na to np. to, ile razy przesiadasz się w trakcie podróży, ubezpieczenie na loty bezpośrednie jest tańsze. Ważnym czynnikiem jest również linia lotnicza. Im mniej opóźnień/problemów lotu ma na swoim koncie, tym mniej zapłacisz za tę dodatkową usługę. Jednak ważne jest, aby ubezpieczenie Koala było w każdym przypadku korzystne.


Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Zniżka 45 zł na bilety - pobierz naszą nową aplikację, zamów bilety na Flipo.pl za minimalnie 100 zł, podaj kod FLIPOHITY i oszczędź 45 zł w ramach zamówienia.
  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
Prosimy, oceń ten artykuł.
//
To Top