Connect with us
Samolot Ryanair,

Artykuły

Ryanair: wstrzymanie lotów do/z Polski do 23 maja

Ryanair: wstrzymanie lotów do/z Polski do 23 maja

Zamknięte granice, zakazy lotów – od kilkunastu dni europejskie kraje podejmują kolejne decyzje, które mają na celu zmniejszenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Tanie linie lotnicze wysyłają informacje na temat odwołanych lotów, proponują możliwość przeniesienia terminu lotu na późniejszy…

Advertisement

W dzisiejszym liście od dyrektora generalnego Ryanair Group, Michaela O’Leary’ego możemy przeczytać o tym, że Ryanair planuje wstrzymać operacje lotnicze również w kwietniu i maju. Z drugiej zaś strony oferuje swoją pomoc krajom Unii Europejskiej, które byłyby zainteresowane realizacją lotów repatriacyjnych, przewozu towarów i leków.

„W czasie, gdy granice Europy zostały zamknięte, Ryanair chce odgrywać swoją rolę przy transporcie leków i zapasów żywności. Będziemy też w dalszym ciągu współpracować z rządami krajów UE przy lotach repatriacyjnych, by uwięzieni w innych krajach pasażerowie mogli wracać do swoich domów” – O’Leary.

„Nie spodziewamy się wykonywać żadnych lotów w kwietniu i maju” – O’Leary.

AKTUALIZACJA 9.05: Rada Ministrów zdecydowała o przedłużeniu zakazu operacji lotniczych do/z Polski do 23 maja 2020.

Ryanair – co ze wzrotami albo możliwością zmiany terminu?

W związku z trudną sytuają i zmieniającymi się zasadam, linie lotnicze ( te „tradycyjne” jak i niskobudżetowe) musiały się tak naprawdę z dnia na dzień dostosować do różnego rodzaju zakazów i ograniczeń. System przewoźnika wysyłał informacje o anulacji lotów, ale z drugiej strony formularz wniosku o zwrot nie działał. Kontakt z działem pomocy klienta był prawie niemożliwy. Wygląda na to, że po tych kilku dniach strona zaczęła działać lepiej.

Ryanair informuje o anulacji swoich lotów na bieżąco – po zalogowaniu się do rezerwacji istnieje możliwość dokonania zmiany na późniejszy termin lub złożeniu wniosku o zwrot. Ile czasu trzeba czekać na zwrot pieniędzy od Ryanair? Początkowo przy składaniu wniosków pojawiała się informacja o tym, że jego przetworzenie będzie trwało 7 dni. Dziś już wiemy, że samo przetworzenie wniosku może trwać 20-28 dni. Potem jeszcze realizacja zwrotu (standardowo trwa to około 7 dni roboczych).

Kupiłeś bilet Ryanair na Flipo.pl?

Dokonałeś rezerwacji biletów lotniczych Ryanair na stronie Flipo.pl? Linie lotnicze stopniowo wysyłają wiadomości i SMS-y z informacją o anulacji swoich lotów. Odbywa się to stopniowo.

Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego Flipo.pl – prosimy o podanie danych kontaktowych, numeru rezerwacji lub faktury: Flipo.pl / Formularz kontaktowy.

  • Jeśli Twój lot Ryanair miał być zrealizowany do 7 kwietnia – pradwodpobnie informacja o anulacji lotów już została do Ciebie wysłana. Koledzy sprawdzają każdy wniosek i zgłaszają je do linii – w wielu przypadkach sprawa już jest w toku.
  • Jeśli Twój lot Ryanair miał być realizowany od 8 kwietnia do końca maja – akutalnie nie otrzymaliśmy wielu wiadomości nt. anulacji lotów w tym terminie. Linie stoponiowo je wysyłają, dlatego prosimy o cierpliwość, jak tylko taka wiadomość do nas dotrze – skontaktujemy się z Tobą.

Ile może trwać zwrot pieniędzy za bilet Ryanair zakupiony na Flipo.pl? Koledzy z działu pomocy klienta pracują co w swoich siłach, żeby jak najszybciej poinformować o anulacji lotów oraz rozpocząć proces na stronie linii. Czas, który jest potrzebny na przygotowanie wniosku, jego złożenie, czekanie na odpowiedź od Ryanair i sprawdzenie statusu zwrotu oraz jego realizacja na konto/kartę klienta może zająć trochę czasu. Biorąc pod uwagę to, że sam Ryanair informuje o tym, że wnioski (wypełnione formularze z chęcią o zwrot) są rozpatrywane w ciągu 20-28 dni – cały proces może to trwać 1-2 miesiące. I może to ulec zmianie.

Statusy zwrotów są sprawdzane na bieżąco, ze względu na ich ilość chcielibyśmy poprosić o cierpliwość i zrozumienie.

Flipo.pl / Formularz kontaktowy – napisz do nas (lub odpowiedz na naszą wiadomość email), jeśli do tej pory tego nie zrobiłeś a chciałbyś się dowiedzieć o możliwościach zmiany/anulacji Ryanair.


Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
Click to comment
//
To Top