Connect with us

Artykuły

Flipo: w przypadku pozytywnego testu na COVID-19 otrzymasz zwrot

Flipo: w przypadku pozytywnego testu na COVID-19 otrzymasz zwrot

Rok 2020 pokazał, że posiadanie ubezpieczenia przed podróżą służbową lub wakacjami jest niezwykle ważne. Aż połowa klientów Flipo automatycznie kupuje polisę wraz z biletem lub pakietem wycieczkowym. Inni kupują ją dodatkowo po kontakcie z działem pomocy klienta. Aktualnie aż 60% zamówień zawiera ubezpieczenie STORNO lub ISTOTA, do nich od teraz (zakupionych po 1 stycznia 2021 i w przypadku wyjazdów w 2021 roku) Flipo doda bonus w postaci wypłacenia sumy anulacji w przypadku pozytywnego testu na COVID-19.

Do popularnych ubezpieczeń STORNO i ISTOTA Flipo dodał bonus – pokrycie kosztów anulacji biletu lub całego pakietu do wysokości aż do 90% w przypadku pozytywnego wyniku testu na nowy koronawirus. W tym artykule dowiesz się wszystkich niezbędnych informacji – jakie typu ubezpieczenia można kupić poprzez Flipo, jak działa cały proces złożenia wniosku, w jakich sytuacjach dokonywany jest zwrot lub też jakie dokumenty trzeba przedstawić.

Chcesz wiedzieć w jaki sposób zakupisz bilet lub pakiet wycieczkowy na Flipo z opcją możliwości zwrotu opłaty za anulację? Wystarczy do zamówienia zakupić ubezpieczenie STORNO albo ISTOTA. Jaka jest między nimi różnica?

Najtańsze ubezpieczenie STORNO

Jest to ubezpieczenie, dzięki któremu klienci mogą uzyskać z powodów zdrowotnych lub innych konkretnych przyczyn (na przykład pożar domu, wypowiedzenie) zwrot opłaty za anulowanie. Konieczne jest udokumentowanie przyczyny – wypadku ubezpieczeniowego. Ubezpieczenie obejmuje okres od zawarcia umowy do rozpoczęcia podróży.

Najlepiej sprzedające się ubezpieczenie ISTOTA

Obejmuje ubezpieczenie STORNO oraz dodatkowe korzyści, takie jak pokrycie kosztów leczenia (wszystkie oprócz COVID-19, również w tych krajach, gdzie Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Słowackiej wydało ostrzeżenie przed podróżą), ubezpieczenie bagażu, porwania, ratownictwa, odpowiedzialności. W przypadku anulowania biletu tego rodzaju ubezpieczenie dopuszcza znacznie więcej powodów niż w ubezpieczeniu STORNO.

Flipo od 1 stycznia 2021 dodało bonus do ubezpieczenia STORNO i ISTOTA możliwość zwrotu opłaty za anulowanie w wysokości do aż 90% w przypadku pozytywnego testu na COVID-19. Jeśli od 1 stycznia 2021 roku kupisz wraz z biletem lub całym pobytem (podróże w 2021 roku) ubezpieczenie, otrzymasz najtańszy produkt o szerokim zasięgu. Dotyczy to biletów lotniczych i całych pakietów do całego świata.

Jaką sumę wypłaci Flipo w przypadku pozytywnego testu na COVID-19?

60% klientów wraz z biletami lub pakietami zakupi również ubezpieczenie. Do polisy STORNO albo ISTOTA klient otrzyma od Flipo dodatkowy bonus jeśli będzie miał przed podróżą pozytywny wynik testu na COVID-19 (ubezpieczenie musi być zakupione po1 stycznia 2021, nie dotyczy polis ubezpieczeniowych zawartych wcześniej). W takim przypadku Flipo wypłaci koszty anulacji biletu lub całego pakietu wycieczkowego aż do wysokości 90%. Dotyczyć to będzie nie tylko klienta z pozytywnym wynikiem testu RT-PCR na COVID-19, ale też wszystkich osób z tego samego zamówienia. Warunkiem jest posiadanie przez nich również ubezpieczenia STORNO lub ISTOTA.

Przykład: Ewa zakupiła dla siebie oraz swoich rodziców pakiet wycieczkowy na Teneryfę z wylotem 20 lutego 2021. Do zamówienia dodała również ubezpieczenie ISTOTA dla wszystkich podróżnych. Przed podróżą wykonali testy RT-PCR, 18 lutego otrzymali informację, że jej mama i tata mają pozytywne wyniki. W takim przypadku zarówno jej rodzicom jak i samej Ewie Flipo wypłaci koszty anulacji do wysokości aż 90%.

Jakie warunki trzeba spełnić, żeby otrzymać zwrot?

Warunkiem jest pozytywny test RT-PCR na COVID-19. Ten nie może być jednak starszy niż 10 dni przed rozpoczęciem podróży. Jeśli klient spełnia ten warunek i ma ubezpieczenie STORNO lub ISTOTA, musi skontaktować się z działem pomocy klienta pod adresem e-mail [email protected]. Flipo będzie akceptować tylko oficjalny wynik testu RT-PCR wykonany w akredytowanym laboratorium w Unii Europejskiej. Wymagane jest również zaświadczenie lekarskie od lekarza rodzinnego. 

Przykład: Anna wraz z mężem i dwójką dzieci chce lecieć 10 lutego do Dominikany. Wraz z rodziną wykonali testy już w styczniu ze względu na zdrowotne symptomy jej męża. 25 stycznia cała rodzina otrzymała informację o pozytywnych wynikach testów RT-PCR całej rodziny, na podstawie czego zdecydowali się nie podróżować. Mimo, że mieli ubezpieczenie, wynik testu jest jednak starszy niż 10 dni, dlatego też Flipo nie dokona zwrotu.

W jakim przypadku Annie byłyby zwrócone koszty anulacji: stałoby się to w przypadku jeśli Anna z rodziną miała test wykonany na przykład 1 lutego. Gdyby jedna osoba z rezerwacji miała pozytywny wynik na COVID-19, Flipo dokonałoby zwrotu aż do wysokości 90%.

Co w przypadku ubezpieczenia zakupionego dodatkowo?

Ubezpieczenie można zakupić dodatkowo, ale w tym przypadku obowiązuje 10-dniowy okres karencji. Oznacza to, że test RT-PCR musi być wykonany aż po jego zakończeniu. W przypadku zakupienia biletu lub pakietu wycieczkowego wraz z ubezpieczeniem, ochrona ubezpieczeniowa ma miejsce od razu po dokonaniu zakupu (w sytuacji jednak, jeśli w dzień wylotu nie był starszy niż 10 dni).

Przykład: Pani Maria kupiła wraz z mężem 12 stycznia bilety do Kostaryki z wylotem 31 stycznia. 14 stycznia zdecydowała się dokupić ubezpieczenie ISTOTA dla siebie i męż. Test RT-PCR chce wykonać z mężem najwcześniej 24 stycznia, aby w przypadku pozytywnego wyniku otrzymać zwrot od Flipo do wysokości aż 90%.

Gdyby Pani Maria kupiła ubezpieczenie wraz z biletami, mogłaby wykonać test już 21 stycznia. Ze względu na okres karencji ubezpieczenia i dzień wylotu musiałaby o wykonać dotrzymując warunków ewentualnego zwrotu.

Mój kierunek podróży nie wymaga przedstawienia testu na COVID-19. Czy mogę skorzystać z opcji zwrotu?

Flipo zapłaci opłaty za anulację w przypadku pozytywnego testu na COVID-19, który nie jest starszy niż 10 dni przed podróżą, nawet jeśli do danego kraju lub miasta nie jest wymagane przedstawienie negatywnego testu RT-PCR

Przykład: Mimo, że Zanzibar nie wymaga negatywnego testu na COVID-19, Sylwia zdecydowała się go wykonać przed podróżą. 5 dni przed wylotem dowiedziała się, że wynik jest pozytywny. Sylwia miała wraz z biletem zakupione ubezpieczenie STORNO, dlatego też Flipo wypłaci jej do 90% kosztów anulacji.

Co w przypadku pozytywnego wyniku testu po wylocie?

Flipo oferuje możliwość wypłaty aż do wysokości 90% w przypadku pozytywnego wyniku testu na COVID-19, który jest wykonany przed podróżą. Podróżujący nie otrzyma więc zwrotu jeśli okaże się, że zachorował po wylocie i był skierowany na kwarantannę. Nie jest również uprawniony do żądania zwrotu jakichkolwiek dodatkowych kosztów poniesionych za granicą w przypadku wybuchu epidemii. Jednak w przypadku wykupienia ubezpieczenia ISTOTA, same koszty leczenia są pokrywane również w przypadku COVID-19, jeśli klient podróżował do kraju znajdującego się na liście tzw. bezpiecznych krajów.

Przykład: Jakub wybrał się w podróż do Kolumbii w styczniu, piątego dnia ze względu na symptomy zdecydował się na wykonanie testu na nowy koronawirus. Jego wynik był pozytywny. Ze względu na kwarantannę musiał zostać dłużej w Kolumbii. Mimo, że miał zakupione ubezpieczenie ISTOTA, w tym przypadku nie będą mu pokryte koszty między innymi związane ze zmianą biletu.

Jakich produktów dotyczy opcja zwrotu?

Flipo na swojej stronie internetowej oferuje bilety lotnicze od więcej niż 600 linii lotniczych. Niezależnie od wybranego kierunku, po spełnieniu warunków Flipo zwróci do aż 90% opłaty za anulację z powodu pozytywnego wyniku testu na COVID-19.

Przykład: Piotr i Roman wraz ze swoimi dziewczynami zakupili bilety lotnicze na luty. Piotr leci do Pragi, Roman na Malediwy. W trakcie dokonywania rezerwacji zakupili ubezpieczenie ISTOTA. Przed wylotem dziewczyna Romana zaczęła mieć problemy zdrowotne, 8 dni przed wylotem okazało się, że ma pozytywny wynik testu RT-PCR na COVID-19. Chorobę potwierdzono również u Romana oraz Piotra, z którym często się widział. Niezależnie od wybranego kierunku podróży, cała czwórka spełniła warunki, Flipo wypłaci aż do 90% anulowanych biletów obu parom. 


Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Zniżka 45 zł na bilety - pobierz naszą nową aplikację, zamów bilety na Flipo.pl za minimalnie 100 zł, podaj kod FLIPOHITY i oszczędź 45 zł w ramach zamówienia.
  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
5/5 - (1 vote)
//
To Top