Connect with us
Pokój hotelowy,

Uncategorized

8 rzeczy, które zmienią zakwaterowanie w hotelu po pandemii

8 rzeczy, które zmienią zakwaterowanie w hotelu po pandemii

Świat powoli przygotowuje się do życia po pandemii. Niedługo wrócimy do podróży i udamy się na wymarzone wakacje. Jak wpłynie sytuacja związana z nowym koronawirusem na pobyt w hotelu? Które rzeczy będą “po staremu”, a do których będziemy musieli się przyzwyczaić? Czy hotele będą miały specjalne protokoły bezpieczeństwa i higieny? Prestiżowy magazyn Lonely Planet przepytał hotelarzy z całego świata i przygotował zestawienie rzeczy, które ulegną zmianie.

Advertisement

Nowe zasady czystości i higieny

Czystość i higiena pokoju hotelowego lub samego hotelu zawsze była jednym z najczęściej obserwowanych czynników przez podróżnych. Nowy koronawirus przyniósł do hotelu dodatkowe protokoły higieniczne, a także nowe zasady dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Zmienia się również sposób sprzątania pokoi hotelowych i części wspólnych.

Wiele krajów, takich jak Portugalia, przygotowuje już specjalne nalepki dla hoteli, które spełniają wszystkie surowe kryteria higieny i bezpieczeństwa. W USA wprowadzili na przykład program “Bezpieczny pobyt”, który określa wysokie standardy higieny hoteli.

“Podróżni już teraz mają wysokie oczekiwania w stosunku do sprzątania, higieny i dezynfekcji w obiektach. Dla ich właścicieli będzie kluczowe zaprezentowanie swoich nowych standardów i spełnienie oczekiwań gości” – Pepijn Rijvers, starszy wiceprezes ds. Zakwaterowania w Booking.com.

Koniec śniadań w formie bufetu?

Śniadania w hotelu we wspólnej sali mogą stać się przeszłością. Przynajmniej tymczasowo. Poranny posiłek w hotelu w formie bufetu aktualnie będzie podawany w inny sposób. Hotele proponują swoim gościom serwis i doniesienie śniadania do pokoju lub specjalne paczki z produktami. 

Problem z posiłkami w formie bufetu dotyczy głównie dystansu społecznego oraz higieny podczas nakładania dań na talerz. Celem jest przede wszystkim ograniczenie kontaktów między gośćmi i personelem.

Dozwolone jest zamawianie posiłków i napojów do pokoju, fot. Adi Goldstein Unsplash

Technologie zbliżeniowe wygrywają

Przywitanie ze strony personelu po wejściu do hotelu jest bardzo miłe, ale również to może zostać w przyszłości ograniczone. W recepcji będzie przygotowany specjalny kiosk, który na podstawie danych rezerwacji wyda klucz do pokoju.

Jak to może wyglądać w praktyce? Wirtualne zakwaterowanie i elektroniczny klucz oferuje w wielu swoich hotelach sieć Hilton. 

“Po dokonaniu rejestracji goście mają do wyboru możliwość potwierdzić swój pobyt, wybrać pokój i za pomocą swojego telefonu otworzyć drzwi. A to wszystko bez konieczności komunikacji z pracownikiem recepcji” – Phil Cordell, globalny dyrektor ds. rozwoju w sieci hoteli Hilton.

Wiele hoteli będzie korzystać technologie, żeby ograniczyć kontakt społeczny,
Wiele hoteli będzie korzystać technologie, żeby ograniczyć kontakt społeczny, fot. Proxyclick Visitor Management System Unsplash

Sieć Viceroy Hotels & Resorts korzysta na przykład w niektórych swoich hotelach inteligentnego asystenta od Amazon, Alexa. Dzięki temu goście w pokoju mogą korzystać z tej technologii również w swoim pokoju.

Roboty będą pomagać również w sprzątaniu. Wiele firm inspiruje się technologiami wykorzystywanymi w szpitalach, czy też lotniskach. Inteligentne roboty dezynfekujące potrafią zniszczyć bakterie i wirusy.

Czystość i higiena będą jednymi z głównym kryteriów wyboru hotelu,
Czystość i higiena będą jednymi z głównym kryteriów wyboru hotelu, fot. CDC Unsplash

Basen i centrum fitness na konkretną godzinę

Relaks w basenie hotelowym czy możliwość ćwiczeń w centrum fitness będą z pewnością jednymi z częściej wyszukiwanych form rozrywki po pandemii. Żeby ograniczyć liczbę osób i zapewnić bezpieczeństwo oraz ich dobre samopoczucie zostaną wprowadzone specjalne limity i protokoły. Hotele będą korzystać z zapisów na konkretny czas lub stanowić maksymalny limit w zależności od powierzchni. 

Można się zarazić w basenie? Nie. Wystarczy jeśli utrzymywany będzie społeczny dystans a hotel nie zapomni o higienie i utrzymywaniu czystości. Mniej osób w basenie albo strefie wellness i spa nie jest przecież zły? 🙂

Basen w hotelu,
Basen w hotelu, fot. big.tiny.belly Unsplash

Higiena gości

Podczas pandemii nowego koronawirusa przyzwyczailiśmy się do noszenia maseczek, czy też częstszego mycia i dezynfekcji rąk. Podobne zasady będą musiały być dotrzymywane również w hotelach. Zapewnienie dystansu społecznego i zwracanie większej uwagi na kwestie higieny miałyby “wejść nam w krew”, niezależnie od tego, czy chodzi o możliwość zakażenia nowym koronawirusem, albo innym wirusem.

Niektóre hotele dodatkowo mierzą temperaturę gościom i personelu, inne oferują specjalne punkty medyczne dla osób, które czują się chore.

Mycie i dezynfekcja rąk pomoże zniżyć ryzyko chorób,
Mycie i dezynfekcja rąk pomoże zniżyć ryzyko chorób, fot. Kelly Sikkema Unsplash

Lepsze warunki programów lojalnościowych

Aby zachęcić gości do zaplanowania kolejnych wakacji, wiele hoteli już się zmieniło lub rozszerzyło swoje programy lojalnościowe. Na przykład Marriott Bonvoy pozwala zachować status uzyskany przez klientów w 2019 r. przez do lutego 2022 r. Sieć hoteli Accor zacznie także przyznawać swoim klientom znacznie więcej punktów za jedną noc w swoich obiektach. Ace Hotel Network uruchomił program kart podarunkowych, który obniży koszt nowego pobytu dla każdego posiadacza karty o 20%. Dlatego możemy spodziewać się, że sieci hotelowe na całym świecie dokonają przeglądu swojej obecnej oferty i znacznie ją ulepszą. Z korzyścią dla gości oczywiście :).

Millennium Hotels and Resorts w Singapurze oferuje swoim gościom dodatkowe pakiety z zestawami gier planszowych i innych, które zachęcą przybywających razem gości – małżeństw, rodziny do spędzenia wspólnie czasu. Gry oraz specjalne menu dostarczane jest do pokoju.

Minimalizm

Wszyscy lubimy spędzić chwilę w hotelowym lobby z kawą lub książką, czy też nawiązać nowe znajomości. Wiele rzeczy takich jak darmowe ciasteczka czy cukierki przy recepcji będą przeszłością. Wiele hoteli planuje zminimalizować ilość rzeczy, które trzeba by było często czyścić. Luksusowe hotele zastanawiają się również nad lokajami – wiele z sieci planuje zrezygnować z podobnych usług dla swoich gości ze względu na ograniczenie kontaktu społecznego.

Hotelowe lobby będzie bardziej minimalistyczne,
Hotelowe lobby będzie bardziej minimalistyczne, fot. Zuriela Benitez Unsplash

Agroturystyka i plażowe hotele

Pobyty na wsi lub przy plaży i w miejscach, gdzie jest mniej turystów będą tegorocznym hitem. Swego rodzaju boom będą przeżywać odległe obiekty agroturystyczne czy też chatki na odludziu. 

Odludne miejsca będą cieszyć się dużą popularnością wśród turystów,
Odludne miejsca będą cieszyć się dużą popularnością wśród turystów, fot. Bette Jane Camp Unsplash

Źródło: lonelyplanet.com


Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Zniżka 45 zł na bilety - pobierz naszą nową aplikację, zamów bilety na Flipo.pl za minimalnie 100 zł, podaj kod FLIPOHITY i oszczędź 45 zł w ramach zamówienia.
  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
5/5 - (1 vote)
Click to comment
//
To Top