Connect with us
Grafika osoba niepełnosprawna

Artykuły

Usługi specjalne podczas podróży samolotem

Usługi specjalne podczas podróży samolotem

Przed podróżą samolotem możesz zgłosić przewoźnikowi chęć zabrania dodatkowego sprzętu sportowego, wykupienia konkretnego siedzenia, ale również zgłosić to, że jesteś osobą niepełnosprawną i potrzebujesz specjalnej pomocy przy wejściu do niego albo masz specjalną dietę.

Advertisement

Jak się za to zabrać i czy jest to płatne?

Podróż samolotem: osoby niepełnosprawne i starsze

Linie lotnicze zapewniają potrzebą asystę osobom niepełnosprawnym na lotniskach oraz w trakcie lotu. W trakcie rezerwacji lub najpóźniej 72 godziny przed wylotem zgłoś się do przewoźnika lub biura podróży i poinformuj o swoich potrzebach. Lotniska są przygotowane do zapewnienia asysty osobom niepełnosprawnym i starszym, ale muszą o tym wcześniej wiedzieć. Zgłaszasz to do linii lotniczych lub biura, oni informują o tym lotnisko (z którego wylatujesz, ale też przesiadkowe lub w miejscu docelowym). Najczęściej wybieraną usługą jest wózek.

Zamawiają go głównie osoby starsze, które mają problem z poruszaniem się oraz osoby z problemami poruszania się. Zamawiając taki wózek udajesz się do stanowiska odprawy, pokazujesz dokumenty podróży, w rezerwacji pracownik będzie widział zgłoszenie. Pracownik przejdzie z Tobą kontrolę bezpieczeństwa i zawiezie do bramki. Ze względu na stan zdrowia można zamówić również asystę i pomoc w wejściu do samolotu i posadzeniu na miejscu. Niektóre linie lotnicze mogą wymagać dodatkowo zaświadczeń lekarskich, które potwierdzają to, że nie ma przeciwwskazań do odbycia podróży.

Usługa asysty jest bezpłatna i można o to wnioskować zarówno w liniach niskobudżetowych oraz tradycyjnych. Osoby mające swój własny wózek inwalidzki miałyby go również zgłosić oraz podać jego wymiary i wagę. W większości przypadków osoba w ramach lotniska porusza się na wózku, które zapewnia lotnisko, własny wózek jest jest nadawany do luku.

Pies przewodnik w samolocie

Psy przewodnicy mogą podróżować w kabinach bez dodatkowych opłat. Konieczne jest ich wcześniejsze zgłoszenie (w trakcie rezerwacji lub najpóźniej 72-48 godzin przed wylotem). Pies musi mieć standardowe wymagane dokumenty (paszport, szczepienia itp.). Zwierzę musi być też łatwo rozpoznawalne jako pies przewodnik, czyli musi mieć np. specjalną kamizelkę albo identyfikator. Nie wszystkie linie lotnicze pozwalają na podróż zwierzęcia, przed dokonaniem rezerwacji sprawdź taką możliwość w agencji lub bezpośrednio w liniach lotniczych.

Kołyska dla dziecka w samolocie

Niektóre linie lotnicze umożliwiają podróżowanie niemowlętom w kołysce (po angielsku: baby basket, carry cot). Jako taka usługa jest bezpłatna, ale jej dostępność może być ograniczona. Nie jest oferowana przez linie niskobudżetowe. Tradycyjni przewoźnicy mogą ją potwierdzić, ale zależy to również od typu samolotu, długości lotu, dostępnej ilości oraz wieku i wagi dziecka. Standardowo dziecko nie może ważyć więcej jak 10 kg i mieć mniej jak 70 cm.

Posiłek specjalny w samolocie

Osoby, które mają specjalną dietę, np. wegetariańską lub bezglutenową mogę zgłosić ten fakt do linii lotniczych lub biura podróży. O ile dana linia lotnicza oferuje na pokładzie posiłek można poprosić o jego specjalny typ, jest to bezpłatne. Należy to zgłosić najpóźniej 72-48 godzin przed wylotem.

Tort urodzinowy na pokładzie

Przyjemnie jest dostać prezent w trakcie lotu, który ma miejsce w dzień urodzin. Wiele linii lotniczych oferuje takim pasażerom drobny upominek albo serwuje kawałek tortu. Przed wylotem zgłoś to do linii lub biura, zostawią specjalną informację w rezerwacji. Nie jest to gwarantowane, ale zawsze można dać się zaskoczyć.


Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
Click to comment
//
To Top