Connect with us

Artykuły

Koronawirus a podróże – wszystko, co potrzebujesz wiedzieć

Koronawirus a podróże – wszystko, co potrzebujesz wiedzieć

Artykuł był aktualizowany 18.03 o 15:00.

  • Ryanair, Wizz Air oraz LOT w dużej mierze odowołały swoje loty do/z Włoch – dotyczy to większości lotów do 8 kwietnia 2020, większość linii lotniczych, w tym LOT, Austrian, Turkish Airlines wstrzymało prawie zupełnie swoje operacje lotnicze – ze względu na zamykanie granic i zakazy rządowe
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy z LOT organizuje specjalne loty dla obywateli Polski: LOT do domu

W tym artykule znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje i rady związane z nowym koronawirusem 2019-nCoV, który pochodzi z chińskiego miasta Wuhan i był po raz pierwszy zgłoszony 31 stycznia 2019.

Flipo.pl oraz Flipohity.pl należącace do firmy pelicantravel.com s.r.o. wraz z partnerami, liniami lotniczymi oraz innymi podmiotami nieustannie monitoruje sytuację związaną z wirusem na stronach Światowej Organizacji Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Jak dotrzeć do Polski w sytuacji kiedy granice są zamknięte a loty odwoływane?

Ze względu na aktualną sytuację i możliwości polecamy zakupić nowy bilet lotniczy na najbliższy termin lub wybrać inny rodzaj transportu (jeśli jest to możliwe w danej destynacji). Aktualnie (18.03.2020 godzina 14:00) najbliższe otwarte lotniska znajdują się w Niemczech. Informacje o przejściach granicznych aktualizowane są na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. 

Tym samym polecamy w nagłych przypadkach postępować zgodnie z następującymi instrukcjami:

  • Sprawdzić dostępność połączeń repatriacyjnych – narodowy przewoźnik PLL LOT realizuje projekt – kliknij TUTAJ LOTdoDomu

Do których krajów nie poleca się podróżować?

Akutalnie ze względu na zamknięte granice i wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego, podróże poza granice są prawie niemożliwe.

Ubezpieczenie a koronawirus. Czy mając ubezpieczenie można skorzystać z ubezpieczenia?

ECP, firma ubezpieczeniowa, której ubezpieczenie można zakupić wraz z biletami lotniczymi informuje o tym, czy anulacja biletu ze względu na koronawirus jest możliwe.

  • Pokrycie kosztów rezygnacji z biletu lotniczego ze względu na pojawienie się wirusu, epidemii nie jest przedmiotem ubezpieczenia (zdarzeniem ubezpieczeniowym). Z powodu koronawirusu firma ubezpieczeniowa nie zwraca kosztów związanych z anulacją bilety lotniczego/pobytu.
  • W przypadku jeśli pasażer znajduje się w destynacji zagrożonej wirusem i Ministerstwo Spraw Zagranicznych wyda zakaz podróży do tej destynacji, firma ubezpieczeniowa pokryje koszty powrotu (w zależności od posiadanego pakietu ubezpieczenia).
  • Firma ubezpieczeniowa pokrywa koszty leczenia za granicą w przypadku wirusu albo repatriacji (w zależności od posiadanego pakietu ubezpieczenia).

Tysiące ludzi się już wyleczyło

Koronawirus było zainfekowanych więcej osób niż SARS, ekspekci zgadzają się, że zwykła grypa nadal będzie najbardziej niebezpieczną chorobą. Wirus rozprzestrzeł się stosunkowo szybko i zaraził dzisiątki tysięcy osób w bardzo krótkim czasie. Obecne środki powinny jednak wystarczyć i powstrzymać rozprzestrzeniania się wirusu.

Eksperci twierdzą, że zarażonych i wyleczonch może być znacznie więcej osób, ale ich przypadku nie były zdokumentowane. W chwili obecnej zanotowano ponad 65,5 tysięcy przypadków chorych, którzy pomyślnie wyzdrowiały. Najlepsze wyniki mają kraje, gdzie szpitale i personel medyczyny są na wysokim poziomie.


Z kim się mogę skontaktować?

Lecisz w najbliższym czasie do Chin lub krajów Azji Południowo-Wschodniej i masz bilet zakupiony przez Flipo.pl? Zastanawiasz się, czy możesz zmienić bilet lub go anulować? Skontaktuj się z naszymi specjalistami z działu pomocy klienta Flipo.pl. Przygotuj informacje dotyczące rezerwacji (kod rezerwacji, adres e-mail):

  • Jeśli masz bliski termin wylotu (w ciągu miesiąca): zadzwoń do nas: +48 22 295 36 56
  • Jeśli lecisz w późniejszym terminie (później niż za miesiąc): napisz do nas: [email protected]

Aktualne dane dotyczące zakażeń

Apel Głównego Inspektora Sanitarnego w związku z występowaniem koronawirusa w Polsce dostępny na stronie GIS.

Apelujemy o korzystanie wyłącznie ze sprawdzonych źródeł informacji o koronawirusie, które znajdziecie Państwo w serwisach instytucji publicznych, na stronach: www.gis.gov.pl, gov.pl/koronawirus i dzwoniąc pod numer bezpłatnej infolinii NFZ 800-190-590

Zachowaj spokój, ale również ostrożność. Podczas podróży dobrze jest nosić żel antybakteryjny i maskę na twarzy, dbać o higienę, unikać rynków zwierzęcych i szukać pomocy medycznej w przypadku wystąpienia objawów grypy.

Mapa rozwoju koronawirusa

Jak wygląda anulacja biletu i refundacja środków?

Jeśli bilet był zakupiony przez Flipo.pl i linia lotnicza potwierdziła możliwość zwrotu, Flipo proponuje dwa rozwiązania.

Pieniądze za bilet w formie karty podarunkowej – swoje pieniądze za anulowany bilet otrzymasz w pełnej sumie w formie karty podarunkowej (vouchera), który będzie ważny do końca 2021 roku. Kartę możesz wykorzystać na zakup innego biletu lotniczego (nie musisz wykorzystać danej sumy od razu, istnieje możliwość częściowego wykorzystania vouchera). Jeśli zdecydujesz się na taką opcję, skontaktuj się z działem pomocy klienta Flipo.pl.

Refundacja i zwrot środków na konto bankowe (lub kartę, zależy od sposobu płatności klienta) – taką możliwość oferujemy tym klientom, którzy zdecydują się polecieć. Flipo będzie w Twoim imieniu komunikować z linią lotniczą i zapewni zwrot pieniędzy. Ze względu na możliwe długie procesy związane z anulacją, zwrot może potrwać kilka tygodni.

Co zrobić, jeśli wracasz z zagrożonego regionu i masz objawy?

Jeśli masz wysoką temperaturę, kaszel i duszność, zalecane są następujące czynności:

  • Jeśli już podczas lotu wystąpią objawy układu oddechowego, niezwłocznie powiadom personel pokładowy.
  • Jeśli jesteś już na lotnisku i źle się czujesz, szukaj stałej opieki medycznej na miejscu.
  • Jeśli jesteś w domu, nigdzie nie wychodź. Unikaj kontaktu z innymi ludźmi.
  • Skontaktuj się telefonicznie z lekarzem lub pogotowiem. Poinformuj o swoim pobycie w strefie ryzyka.
  • Myj często ręce wodą i mydłem. Dokładnie wysusz dłonie. Używaj środków dezynfekującyhc na bazie alkoholu.
  • Kaszląc używaj chusteczki lub rękawa, nie dłoni.

Jak zmniejszyć szansę zakażenia koronawirusem?

  • Myj dokłanie ręce wodą i mydłem, korzystaj ze środków dezynfekującyhc na bazie alkoholu.
  • Zakrywaj nos i usta podczas kaszlu i kichania chusteczką lub rękawem.
  • Unikaj kontaktu z ludźmi, którzy wykazują objawy nieżytu nosa lub grypy.
  • Unikaj kontaktu z dzikimi lub hodowlanymi zwierzętami.
  • Gotuj mięso i jajka, nie spożywaj ich surowych.
Polecenie GIS, grafika: https://gis.gov.pl/

Specjalne znizki dla naszych czytelników

  • Zniżka 45 zł na bilety - pobierz naszą nową aplikację, zamów bilety na Flipo.pl za minimalnie 100 zł, podaj kod FLIPOHITY i oszczędź 45 zł w ramach zamówienia.
  • Wypożycz auto przez Flipo.pl. Kliknij, wybierz destynację, porównaj ceny, wybierz model samochodu i zarezerwuj. Auto odbierzesz po przylocie na lotnisku. Jesteśmy partnerem Rentalcars.com.
  • Dołącz do naszej grupy VIP podróżników - kliknij na zielony przycisk CHCĘ motrzymasz #flipohity notyfikacje na najlepsze oferty:

  • Nasz ulubieniec - podróżniczy newsletter, który odbierają tysiące podróżników:
5/5 - (1 vote)
//
To Top